Sankt Hans torsdag 24. juni
2010
1
Aktivitetsudvalgets første arrangement indledes
på sædvanlig vis med Sankthansaften. Vejrudsigten havde lovet os
godt vejr, så vi havde valgt teltet fra i år og vejret blev smukt.
Vi havde vel besøg af ca. 40 voksne og 20 børn.
Vi startede kl. 19 med pølser og brød. Hurtig derefter var der en
fodboldkamp i gang. Kl. 20 bød formanden v/Thomas velkommen.
Hvorefter vi fik gang i bålet. Heksen hylede og spruttede på hendes
vej mod Bloksbjerg og bålet brændte fint og roligt.
Midsommervisen blev sunget, hvorefter der blev snakket på kryds og
tværs. Vi synes der var en rigtig god stemning. En god aften, Vi
lukkede baren kl. 21.30, da der kun var få tilbage. Vi må
konstatere, at der var færre til Sankthans i 2010 end i 2009. Vores
udgift til Sankthans blev ca. 1.000 kr.
Arbejdsdagen på legepladsen d. 4. juli.
2
Der var indkaldt til arbejdsdag på legepladsen
d. 4. juli. Der var et rigtig godt fremmøde af forældre og børn.
Der blev arbejdet godt og fyldt mange sække med græs, der var rykket
op hæk der var klippet.
Til slut blev der spist Pizza. Der var mange som tilkendegav, at de
gerne vil give et nap med på et andet tidspunkt.
Vi synes, at denne arbejdsdag på ca. 4 -5 timer
blev afviklet rigtig godt og at det var rart at se flere
forældre/vokse som vi ellers ikke ser ved vores øvrige
arrangementer.
Vores udgift blev 800 kr. til pizza.
Løvfaldsturen søndag den 7. november 2010.
3
Vi mødtes kl. 12.00 ved legepladsen. Det var en
lidt kold dag, men solen kom trods alt frem og lunede lidt. Vi var
23 der deltog heraf 9 børn.
Vi gik omkring dyrene og forældrene havde husket gulerødderne til
både hestene og dyrene så de blev fodret godt.
Derefter gik turen til Bøgescenen, hvor de voksne fik en lille skarp
og fik snakket lidt om alt, og børnene fik deres slikposer og
mandarin. Og så gik turen til vandrehjemmet, hvor vi fik dejlige
boller med ost, varm chokolade med flødeskum og kage. Vi kunne
samtidig nyde den pragtfulde udsigt til Skanderborg sø.
Det var endnu engang en meget vellykket løvfaldstur med hyggelig
samvær blandt naboer og venner. Dette arrangement var årets dyreste
det kostede 2.200 kr.
Fastelavn den 6. marts
2011
4
Der mødte 19 udklædte børn op og ca. 15 voksne.
Vi havde et fantastisk flot vejr - høj flot solskin og måske en
6-7 grader. Fastelavn lå også sen i år, det var den 6. marts.
Børnene fik tønden slået ned og katte konge og dronning kunne kåres.
Børnene fik deres slikposer.
Herefter fik vi varm chokolade, fastelavnsboller, juice. Vi havde
nogle hyggelige timer sammen.
Der er flere voksne som tilkendegiver, at de
synes det er et godt arrangement, nogle er lidt overrasket over, at
det ikke koster noget og nogle synes, det er nogle super gode
slikposer. Det er dejligt at høre disse tilkendegivelser. Og hvor
er det dejligt at kunne gøre brug af boldbanen og forblive i lokal
området.
Vores udgift til fastelavn blev på 940 kr.
Afslutning.
5
Vi har i alt brugt 5.000 kr. på de nævnte
arrangementer. Generelt synes vi, at vi har haft et godt år, hvor
der har været god tilslutning og gode positive tilkendegivelse.
Som aktivitetsudvalg håber vi på, at vi kan være med til at gøre en
forskel for de personer, som ønsker, at gøre brug af nærområdet så
vi kan komme hinanden lidt mere ved.
Til slut vil jeg gerne præsenterer
aktivitetsudvalgte så alle ved hvem vi er:
Navn |
Adresse |
Tlf. |
Mail |
- Henriette Dybdal Albæk
|
Granhøjen 168 |
8657 0202/5123 1635 |
henrietteda@hotmail.com |
- Claudia Blushøj
|
Lyngbakken 15 |
8652 0882/4075 4882 |
blushoj@ofir.dk |
- Helle Jessen
|
Lyngbakken 36 |
8649 5178/6170-5178 |
hellejessen@mail.tele.dk |
- Hanne Hørlykke
|
Lyngbakken 21 |
8652 4619/6171
0544 |
Hoerlykke@turbopost.dk |
Hvis der nu skulle sidde én, der har
lyst til at deltage i aktivitetsudvalget så sig til. Det vil være
rigtig dejligt, med nogle nye ideer, tanker. Vi fire fortsætter
endnu et år.